bigstock--222339571

8 הטעויות הנפוצות בקידום אתרים

מי שמנסה לקדם את האתר שלו באופן עצמאי וללא עזרה של איש מקצוע, יבין במוקדם או במאוחר שמדובר על עבודה סיזיפית ובלתי נגמרת. בעלי אתרים רבים לא מבינים את המשמעות של קידום אתרים אורגני ומה הוא מצריך, הם ניזונים לעיתים מתכנים לא מקצועיים שמפורסמים באינטרנט, כמו גם הבטחות חסרות בסיס כדוגמת: "ביצוע פעולה ספציפית יעלה את האתר שלך למקום הראשון בתוך ימים ספורים".

טעויות בקידום אתרים יכולות להיגרם מחוסר תשומת לב כמו גם מפעולות שגויות שנעשות, הן יכולות להיות הרות גורל לקידום האתר. רוב בעלי האתרים שאין להם ידע וניסיון לא מבינים שמדובר על עבודה צעד אחר צעד ולטווח ארוך בשביל להגיע לתוצאות הרצויות. הם עושים פעולות נמהרות שללא תיקון שלהם יהיה קשה להמשיך ולקדם את האתר. הנה 8 טעויות נפוצות בקידום אתרים:

1. דרישה לקידום חיצוני בלבד

יש לא מעט בעלי אתרים שלא מוכנים שמקדם אתרים ייגע באתר שלהם. הם מרוצים מאיך שהוא נראה ומפחדים שהוא יעשה להם שינויים שיגרמו נזק לאתר. עם קצת חומר שהם קוראים הם מגיעים למסקנה המוטעית שכל מה שהם צריכים הוא קישורים חיצוניים לאתר שלהם כדי לקדם אותו. אך קידום אתרים כולל לא מעט עבודה on site, עבודה שנוגעת לתוכן שבו, הכנסת תגיות, שיפור הקוד ויצירת חוויית משתמש טובה יותר שדורשת שינוי של מראה האתר לעיתים באופן דרמטי.

2. יצירת תוכן ששם דגש על מילות מפתח בלבד

בעבר האלגוריתם של גוגל התייחס לא מעט לצפיפות ביטוי המפתח המקודם בתוך התוכן. זה גרם לבעלי אתרים ולמקדמים ליצור תוכן עם צפיפות ביטויי מפתח מאסיבית ויש לא מעט ש"מקפידים" על כך גם היום.

גוגל כבר מזמן הצהירה שאיכות התוכן והערך המוסף שלו הם המשמעותיים ביותר ותוכן עם צפיפות ביטוי מפתח גדולה מידי לא רק שלא יתרום לקידום האתר אלא אף יגרום לו לנזק ויהפוך את התוכן לספאמי. הטמעת ביטויי המפתח בתוכן צריכה להיות עדינה ובעיקר רלוונטית וביטויים שמוטמעים בתוכן בלי להיות רלוונטיים הן בביטוי עצמו והן בהטיות שלו ישיגו את התוצאה ההפוכה מהרצוי.

3. מחקר מילות מפתח שטחי ולא רלוונטי

הצלחה של כל פרוייקט קידום אתרים אורגני מתחילה עם מחקר מילות מפתח מקצועי ומעמיק. בחירת הביטויים צריכה להיות מוקפדת ובהתאם למטרות ולתקציב. במהלך הדרך יש לא מעט שינויים ותוספות לאותם ביטויים. הטעות הנפוצה היא לבחור ביטויי מפתח תחרותיים מידי שעבודת הקידום בהם תהיה רבה מידי והעלויות יהיו גבוהות. טעות נוספת בבחירת ביטויי המפתח היא התמקדות בביטויים מרכזיים מידי וקצרים מידי, ביטויים שקשה לקדם על פני ביטויי זנב ארוך.

מהם ביטויי זנב ארוך?

ביטויי זנב ארוך אלו ביטויים ארוכים יחסית שכוללים בתוכם ביטוי בעל כמות חיפושים גבוהה וחיפוש מדוייק של אותם ביטויים ארוכים יניב מעט תוצאות רק היכן שהם הוטמעו. לדוגמא, הביטוי: "דוכן פלאפל ברמת גן" הוא מן הסתם ביטוי שיש לו לא מעט חיפושים אך הוא תחרותי וקשה לקידום לעומת הביטוי: "דוכן פלאפל ברמת גן שפתוח בשבת" שיש לו מן הסתם פחות חיפושים, אך קל לקדם אותו וסביר להניח שמי שיחפש את הביטוי הזה יגיע אל מספר תכנים מצומצם שכוללים אותו.

4. קידום שחור

בקידום אתרים יש white hat ו-black hat או בעברית קידום בכובע לבן או שחור. קידום בכובע לבן הוא קידום "כשר", קידום שעומד בדרישות של גוגל ולא מנסה לעקוף אותם. הבעיה עם לא מעט בעלי אתרים היא שהם מנסים לעשות קיצורי דרך בגלל מידע שהם קיבלו ממקור זה או אחר והם מבצעים פעולות אסורות שבסופו של דבר יפגעו באתר.

פעולות כאלו יכולות להיות דחיסת ביטויי מפתח בצורה מוגזמת כמו שהזכרנו, יכולה להיות הפצצה בקישורים ספאמיים ממקורות בעייתיים, קישורים פנימיים נסתרים באתר ועוד פעולות רבות נוספות שיכולות להראות תוצאות לטווח הקצר, אך מהר מאוד גוגל מזהה אותן ובמקרה הטוב הוא מוריד את דירוג האתר בתוצאות ובמקרה הפחות טוב הוא מסיר אותו לגמרי מהתוצאות מה שקשה מאוד לתקן.

5. לשכוח שיש גולש בצד השני…

עוד טעות נפוצה של מקדמי אתרים ללא ניסיון או של בעלי אתרים שאינם מבינים בתחום היא התחשבות יתר במנוע החיפוש של גוגל וניסיון "לשבות את ליבו" תוך שיכחה שיש גולש בצד השני שאמור להיחשף לתכנים באתר.

הגולש אמור לחוות חוויה חיובית בעת הביקור בו. בגוגל כבר הבהירו לא מעט פעמים שחוויית המשתמש היא מה שעומד בעיקר מול עיניהם והם לא מתפשרים על כך. יצירת תוכן איכותי ורלוונטי, עיצוב האתר באופן מושך וכמובן יצירת חוויה חיובית ונוחה חשובים יותר מכל קישור חיצוני לאתר או כל דבר אחר שנוגע למנוע החיפוש.

6. התמקדות בפרמטר אחד

קידום אתרים אורגני הוא עולם ומלואו והוא דורש עבודה רבה בכיוונים שונים. יש בעלי אתרים או מקדמי אתרים ללא ניסיון שמשקיעים את מרצם ולעיתים גם לא מעט מכספם באפיק אחד. הם משקיעים רבות בתוכן מושקע ושוכחים את הפן הטכני כמו גם הקישורים החיצוניים, או משקיעים בקישורים, אך לא דואגים למראה האתר ולתוכן שבו, או דואגים רק לחלק הטכני ולא לכל מה שמסביב. קידום אתרים אורגני הוא שילוב של כל אלו ושל פעולות רבות נוספות.

7. הגעה אל המנוחה ואל הנחלה – אין דבר כזה!

הבאת אתר לתוצאות הראשונות בגוגל ובעיקר למקום הראשון בביטויים תחרותיים היא עבודה קשה, אך שמירה על מיקום גבוה קשה הרבה יותר. עבודת קידום האתרים היא עבודה שלא נגמרת וטעות שרבים עושים היא השקעה עד לנקודה הזו והזנחת האתר לאחר מכן. מי שפועל כך נוכח לדעת מהר מאוד שללא תחזוקה שוטפת של האתר ושל הקידום ההישגים שלו ירדו לטמיון.

8. לא משקיעים בתגיות

קידום אתר באופן אורגני כולל גם הזנת תגיות לכל עמוד ועמוד, תגיות כמו Title ו-Description שמסייעות לגוגל ולגולש להבין מה יש בכל עמוד ועמוד. הזנת התגיות הללו לא רק מסייעת לקידום אלא גם תורמת לכמות הכניסות לאתר אם היא מתבצעת נכון מכיוון שזה מה שהגולש נחשף אליו בתוצאות וזה מה שישפיע עליו בבחירה האם להיכנס לאתר כן או לא.

אהבתם? שתפו

צור קשר
close slider

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם