google search
גלעד קמר

7 שלבים לכתיבת בלוג שיגיע לעמוד הראשון בגוגל

כדי ליצור בלוג שידורג במיקום גבוה בגוגל, ההתמקדות העיקרית שלך צריכה להתחלק למה שמשתמשים צריכים ולמה שמנועי החיפוש דורשים, אבל האם זה תמיד אותו דבר? במדריך הבא אנסה לתת לך כלים שיעזרו לך ליצור בלוג איכותי ויעיל שיגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל.

הינה נתון מטריד: 91% מכלל התכנים שנמצאים באינטרנט אינם מקבלים תנועה מגוגל. האפשרות שהאתר שלך יגיע למחשב, לטאבלט או לנייד של לקוח פוטנציאלי היא נמוכה בלכתחילה. מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, מסתמכים על תוכן האתר שלך כפקטור משמעותי, אם לא המשמעותי ביותר, בכל הנוגע לדירוג האתר שלך בתוצאות חיפוש לביטויים בתחום מסוים.

אחד הכלים המשמעותיים ביותר לקידום האתר שלך באמצעות תכנים הוא כתיבת פוסטים מקצועיים, עם ערך מוסף לגולש. הבעיה היא שלא משנה עד כמה המדריך שתכתוב יהיה עשיר ומעשיר, לא משנה כמה כלים תתן לגולשים שמחפשים מקור ידע מוסמך בתחום המומחיות שלך, כתיבת התוכן עצמו (ראוי ומקצועי ככל שיהיה) לא יביא את האתר שלך להיות בין 9% מכלל התכנים באינטרנט אותם גוגל מציג. אז איך תוכל בכל זאת להגיע לשם?

  1. זהה מילות מפתח יעילות בחיפוש אחר רעיונות לכתיבה

גוגל סורק יותר מ- 40,000 שאילתות חיפוש בשנייה. השאילתות הללו מבוססות על מילות מפתח – הכלי המרכזי איתו תעבוד על מנת לנסות ולעקוף את המתחרים שלך במיקום האתר שלך בגוגל. כדי לעשות זאת, מילות המפתח והביטויים בהם תשתמש צריכים להיות ספציפיים וממוקדים עבור מה שהלקוחות הפוטנציאליים שלך מחפשים. אז איך עושים את זה?

עקוב אחר קהל היעד ברשתות החברתיות – אחת הדרכים לזהות מילות מפתח חמות בתחום מסוים היא לעקוב אחר קהילות social בפייסבוק, אחר עמודי אינסטגרם מובילים בתחום, קבוצות וואטסאפ וכולי, ולנסות לשאוב משם מידע לגבי הטרנדים וביטויים בהם קהל היעד שלך משתמש. נסה להבין מה הם הביטויים המדויקים בהם אנשים משתמשים ועקוב אחר מונחים ונושאים פופולריים שמעסיקים אותם.

השתמש בכלים לחקר מילות מפתח – כלי מעולה שיכול לתת לך מושג לגבי מילות מפתח פופולריות בכל זמן נתון הוא Google Trends. הכלי הזה יכול לסייע לך למצוא מילות מפתח מתאימות בהן תשתמש במהלך כתיבת מאמר התוכן שלך. החיסרון העיקרי בשימוש בגוגל טרנד, הוא שהנתונים תמיד מוצגים עבור נתוני עבר ולכן יהיה קשה לעלות על “טרנד חם” מפני שלא יהיו לגביו נתונים עדיין בגוגל טרנדס. SEMRush הוא כלי בתשלום המאפשר לך לבדוק אילו מילות מפתח עובדים עבור המתחרים שלך על ידי הזנת  (האתר של המתחרה)URL.

כלי נוסף בתשלום שניתן להשתמש בו הוא BUZZSUMO, כלי המאפשר לנתר מידע אודות פוסטים ברשתות החברתיות. ניתן לבצע פילוחים מעניינים של המידע, לדוגמא, ע”פ מספר הלייקים שאותו פוסט קיבל וכך לדעת כמה “BUZZ” אותו נושא עשוי לייצר עבורך. בדוגמא הבאה, ניתן לראות מילת מפתח שהקשתי: “קידום אתרים” והתוצאות המוצגות ברשת עבור אותה מילת חיפוש. שים לב לכמות ה- FACEBOOK ENGAGEMENTS

אל תחפש ביטוי קצר וקולע – מילות המפתח הברורות ומדויקות ביותר, אינן תמיד מילות המפתח הטובות ביותר. המחפשים נוטים להשתמש במילות מפתח “ארוכות זנב” ובשאלות כאשר הם מחפשים משהו.

מילות מפתח בעלות זנב ארוך מהוות עד 70% מכלל תנועת החיפוש, ויכולות לפתוח את הדלת לקידום מוצלח של האתר שלך. התחרות על מילות מפתח קצרות וכלליות גדולה מאוד והסיכוי שהאתר שלך ידורג במיקום גבוה בגוגל עולה כשאתה בוחר לשלב ביטויי מפתח ארוכים, ממוקדים ופחות כלליים. 

אם יש לך בית מרקחת שכונתי קטן לצורך העניין, אתה אולי לא תגיע למקום הראשון בחיפוש מילת מפתח כמו “בית מרקחת” בגלל תחרות עם ענקיות הפארמה, אבל אתה יכול בהחלט להגיע למקומות גבוהים בביטויים כמו “בית מרקחת תורן בחיפה”, או “בית מרקחת פתוח בשבת”, למשל. 

הישאר תמיד מעודכן – לאחר שתבצע את המחקר שלך ותבנה את רשימת מילות המפתח החשובות והרלוונטיות ביותר לקידום העסק שלך, תוכל לחבר את מילות המפתח לכלים לחקר מילות מפתח של גוגל כמו kwfinder:

כלים אלו יציגו לך את הנפח החודשי עבור כל מילת מפתח אותה תזין במערכת. בדוק איזה כלי הוא הנוח ביותר עבורך לעבודה והישאר מעודכן. זכור שמדובר במגמות משתנות, כך שהמינוחים משתנים כל הזמן. הקפד לערוך מחקר מילות מפתח מעת לעת כדי להבטיח שאתה עדיין מתמקד במילות המפתח הנכונות לקהל היעד שלך ולא מפספס הזדמנויות להתקדם במעלה הדירוג.

  1. שלב את מילות המפתח באופן טבעי בכתיבת הפוסטים

לאחר שבנית מאגר מילות מפתח, כל מה שנשאר לך לעשות זה לבנות בלוג שמכיל פוסטים שמכילים את מילות המפתח שנמצאות במאגר (פשוט לא?). 

לפני שאתה מתחיל לשלב את מילות המפתח במאמר התוכן, הגדר לעצמך מה הן המוטיבציות של קהל היעד שלך, מה האתגרים מולם הם עומדים ומה האינטרסים שלהם? בחר בנושאים שיהדהדו את התשובות לשאלות הללו. 

לאחר שעשית זאת, נסה לקחת את הרעיונות שעלו ולהתאים להם נושאים לכתיבה שיכולים להכיל בתוכם מילות מפתח מהמאגר שלך, באופן טבעי (זכור תמיד שאתה כותב לבני אדם ולא למנועי חיפוש). מומלץ לשלב את מילות המפתח העיקרית שלך במקומות המרכזיים בטקסט:

  • כתובת URL במידת האפשר
  • כותרת (H1)
  • כותרות משנה (H2, H3)
  • טקסט alt תמונה (מנועי חיפוש לא יכולים לקרוא תמונות)
  • תגית תיאור (meta description)
  • שילוב טבעי לאורך עמודות התוכן

הקפד להימנע משימוש יתר במילות מפתח. הצפת מאמר התוכן במילות מפתח עשויה להוביל לכך שהאתר שלך ייענש ויפגע בתוצאות מנועי החיפוש, באופן זמני או קבוע. לא פחות חשוב, מילת מפתח שמופיעה לעיתים קרובות מדי ומרגישה מאולצת, תהפוך את חווית הקורא לנוראה, תפגע באיכות המאמר (ותעליב את האינטליגנציה שלו). אל תיתן לקוראים סיבה לסגור את החלון ולפנות לבלוג של מתחרה לקבלת תשובות ענייניות לשאלות שלהם.

  1. הטמע קישורים לאתרים משפיעים

כאמור, רק 9% מכלל התכנים באינטרנט מוצגים בגוגל. בנוסף, 95% מהגולשים לא עוברים לעמוד 2 בתוצאות החיפוש בגוגל. אם זה לא מספיק, 55 אחוז מהמבקרים בדפי אינטרנט מבלים 15 שניות או פחות בדף. למרות כל הנתונים הללו, אני עומד להמליץ לך לעשות פעולה מנוגדת להיגיון הבריא שלך כבעל עסק, על מנת לקדם את מאמרי התוכן שלך ואת האתר שלך בגוגל – הטמע בטקסט קישורים לאתרים חיצוניים.

ההיגיון שמאחורי הפרדוקס – מטרת העל של גוגל היא להנגיש למשתמשי מנוע החיפוש הגדול בעולם, את כל המידע שהם זקוקים לו, במקום אחד. לכן, הטמעת קישורים לאתרים רלוונטיים ובעלי מוניטין, לא רק מעשיר את הקוראים שלך, הוא גם מראה לגוגל שאתה מקור ידע סמכותי שלוקח חלק פעיל בקהילת הידע העולמית שהם בונים.

השתמש בנתונים סטטיסטיים – אין דבר שמחזק מהימנות של פוסט בבלוג כמו נתונים סטטיסטיים. בדיוק כמו הפנייה למקור בכתיבת מאמר אקדמי, כך גם הצגת נתון לצורך הוכחת טענה כזו או אחרת, על ידי הטמעת קישורים למקורות ידע סמכותיים (בדיוק כמו שעשיתי בתחילת הסעיף) תרים את רמת הסמכותיות של מאמר התוכן שלך בפרט ושל האתר שלך בכלל. 

  1. תכנן מאמרי תוכן ארוכים הניתנים לסריקה

בעידן בו משך תשומת הלב מתקצר עד כדי ממוצע של 8 שניות, היית חושב שככל שמאמר התוכן שלך קצר וקולע, כך הוא ייחשב איכותי, ידורג גבוה יותר בגוגל ובכלל, יקרא על ידי הגולשים. האמת היא שמנועי החיפוש בכלל וגוגל בפרט, מעדיפים לקדם מאמרי תוכן ארוכים ומעמיקים יותר.

הגודל כן קובע – ככל שהתוכן בבלוג שלך ארוך יותר, כך גדל הסיכוי שלו להופיע בתוצאות הראשונות בגוגל. דפים שנמצאים במיקום העשירי בתוצאות החיפוש של גוגל בקשר לביטוי מסוים, יש 400 מילים פחות מאשר מדפי המיקום הראשון

מינימום מילים למאמר – אם תחשוב על זה רגע, תבין שיש הרבה היגיון מאחורי כמות תוכן גדולה. ככל שיש יותר תוכן בעמוד, כך אתה בעצם שותל יותר רמזים עבור מנועי החיפוש ובעצם עוזר להם להבין במה הבלוג שלך עוסק. בכל מקרה, אני ממליץ לך שלא לכתוב פחות מ- 300 מילים לכל מאמר בבלוג שלך. מאמרים עם פחות מכמות המילים המינימלית הזו יקשו על גוגל לדרג אותו, כך שהוא לא יגיע לתוצאות חיפוש רלוונטיות עבור אף ביטוי.

תכנן מאמר ניתן לסריקה – החיסרון בבלוגים ארוכים יותר הוא שהם עלולים להפחיד את הקוראים שלך. בעידן בו רק 10-20% מהקוראים מגיעים עד לסוף המאמר, שאלת מיליון הדולר היא איך בדיוק מאמרי תוכן ארוכים יכולים לעניין את צרכני התוכן הכל כך חסרי סבלנות?

דבר ראשון שמומלץ מאוד בכל כתיבת בלוג, הוא תכנון נקודות מבוא לסריקה קלה של הטקסט לפי כותרות המשנה (היעזר במתכנת האתר שלך לשם כך). כך אתה תאפשר לקוראים שלך להגיע ישירות אל הנושא שמעניין אותם במאמר שלך, מה גם שאתה חוסך מהם קריאה ארוכה ולא מועילה של מידע לא רלוונטי להם (תזכורת – הם לא קוראים ספר). דוגמא לבלוג באתר המקצוענים, אשר מאפשר סריקה קלה:

כתוב תוכן סריק – גם התוכן עצמו צריך להיות ניתן לסריקה ורפרוף. הקפד לכתוב כותרות משנה ברורות ומחולקות לנושאים, הקפד על משפטים קצרים וברורים ועל פסקאות של עד 2-3 משפטים והפוך משפט ארוך ומפותל אחד לשני משפטים.

  1. קשר מילים או ביטויים לפוסטים אחרים באתר שלך

קישור לדפים או לפוסטים אחרים באתר שלך מסייע למנועי חיפוש לסרוק את האתר שלך וליצור מפת אתר מדויקת יותר. זה גם עוזר לקהל שלך לגלות עוד מעולמות התוכן שאתה מציע ולהכיר אותך כמקור מידע מקצועי ואמין.

קישורים פנימיים לתכנים בעלי ערך אחר גורמים למשתמשים באתר שלך להימשך זמן רב יותר, מפחיתים את שיעורי היציאה מדפים, ומגדילים את פוטנציאל ההמרה של האתר שלך.

אל תאלץ את הלינק – בעת קישור לדפים באתר שלך, או אפילו למקורות חיצוניים, השתמש בשפה טבעית לטקסט אותו אתה כותב. הימנע משימוש בטקסטים גנריים כמו “מחשבים ניידים זולים מהדרגים המובילים” או “לחץ כאן.”

הימנע מהטמעה מאולצת של קישורים. קישורים כאלה זה רק ירחיקו את הקוראים ויגרמו למנועי החיפוש להעניש את האתר שלך.

אל תגזים עם קישורים – יש לך המון תוכן רלוונטי שנמצא באתר שלך, והפיתוי לקשר את המאמר שאתה כותב כעת לכל המאמרים ולדפי האינטרנט האחרים שלך באתר ברור. עם זאת, חשוב שתבחר לקשר רק את התוכן שמחדד או מעשיר בצורה הטובה ביותר את הנקודה או התובנה עליה אתה כותב את המאמר. 

  1. שמור על ביצועי האתר גבוהים בהטמעת תמונות

גוגל רק לספק חוויית משתמש אולטימטיבית, ולכן, אחד האלמנטים המשפיעים ביותר על דירוג אתר בגוגל הוא מהירות העלאת האתר. דפים שהביצועים שלהם חלשים ביחס לדפים אחרים, ימוקמו במיקומים נמוכים יותר. 

האשמות המובהקות ביותר בכל הנוגע לעליית עמוד איטית, הן תמונות גדולות. אם התמונה שהעלית גדולה מדי, הדבר יגרום לדף להיטען זמן רב (גם אם התמונה לא נראית ענקית על המסך). למרבה המזל, בעידן של היום אתה לא צריך להקריב את המסר הויזואלי שלך כדי לקבל מהירות.

ישנן תוכנות דחיסת תמונות חינמיות, שיעזרו לך להפוך את התמונה לקטנה יותר ועם זאת לשמור על איכות גבוהה יחסית.

  1. צור אסטרטגיות לבניית קישורים

תנועה ממקומות שאינם גוגל חיונית לדירוג החיפוש שלך בגוגל. איך זה הגיוני? חשוב על תוצאות חיפוש כמו תחרות אירוויזיון – כל דף מדורג על ידי הצבעות של דפים אחרים. בנוסף, זכור שכל אתר אינטרנט רציני שמבין בקידום אורגני, מחפש מקורות מהימנים אליהם הוא יוכל להטמיע קישורים באתר שלו (ראה סעיף 5).

שמור על רמת תוכן גבוהה – נניח שאתה כותב פוסט שכותרתו “איך לבצע מחקר כמות תוכן לאתר?”. אתרים גדולים שכותבים על משהו דומה, עשויים ליצור קישור לפוסט שלך בביטויים כמו “כמות תוכן לאתר”, כך שיוכלו להעניק לקורא שלהם עוד מידע מבלי לחזור על העבודה שלך.

תכנן וזום שיתופי פעולה – לאחר שכתבת את הפוסט, ייתכן שתרצה להתחיל לשלוח אותו לפרסומים או אתרים אחרים שעשויים לרצות לדון בו או לקשר אותו לפוסטים האחרים שלהם. התמצאות זו מאפשרת לפרסומים אחרים לדעת על הפוסט ועלולה גם לעזור לך לגייס בריתות קישורים עימם בעתיד.

אהבתם? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email