bigstock--174572341

7 דרכים שיעזרו לך בקידום אתר גדול

אין הבדל משמעותי בעקרונות הקידום של אתר גדול אל מול אתר קטן או בינוני. ההבדל העיקרי הוא בתפיסת העבודה, בחלוקת המשאבים בצורה נכונה כמו גם בחלוקת המטלות בין כל אנשי צוות ה-SEO וצוות האתר בכלל.

קידום אתר גדול דורש עבודה מהירה יותר ותשומת לב לפרטים קטנים רבים. הוא דורש תפעול מהיר של בעיות ותקלות כאלו שיכולות לפגוע בקידום האתר לטווח הקצר והארוך. עבודת קידום על אתר גדול דורשת סנכרון בין כל אנשי הצוות בכדי שלא יהיו התנגשויות שעלולות להיות הרות אסון לאתר ולקידום שלו.

המאפיינים של אתר גדול אל מול אתר קטן או בינוני.

יש מספר מאפיינים ייחודיים לאתר גדול שדורשים תשומת לב ובעיקר ניהול נכון של הקידום האורגני.

  • תיאום בין אנשי הצוות – כפי שציינו זה הכאב ראש העיקרי של מי שעוסק בניהול הקידום של אתר אינטרנט גדול. יש מנהלים, אנשי SEO, אנשי שיווק ברשתות החברתיות, מתכנתים, מעצבים, אנשי תוכן ואנשי מקצוע אחרים, שחייבים להיות מעודכנים כל הזמן במה קורה אצל האחרים.

  • ניתוח האתר הינו דינמי מאוד ודורש אצבע על הדופק בכל אזור של האתר. יש שינויים רבים בנתוני הגלישה מה שמצריך ראייה רחבה יחד עם ראייה ספציפית של כל אזור ואזור.

  • הדינמיקה המהירה בנתוני האתר וניתוח שלהם מגיעים בעקבות סריקה מהירה של האתר, שיכולה להיות כל כמה דקות או לעיתים כל מספר שניות מה שמצריך מעקב תמידי.

  • הסריקה המהירה של מנועי החיפוש ובראשם גוגל מגיעה בעקבות תוכן רב שמוזן לאתר כל הזמן, תוכן שיכול להיות ויזואלי, טקסטואלי, וידאו או כל תוכן אחר שגורם למנועי החיפוש לנסות ולאתר כל הזמן את השינויים המתרחשים באתר.

  • אין סוף ביטויי מפתח שמצריכים מעקב אחר הפופולאריות שלהם.

אז איך מקדמים אתר גדול? הנה 7 דברים שחייבים לקחת בחשבון, דברים שיעזרו בקידום האתר:

  1. Real Time בגוגל אנליטיקס – זהו כלי שבאתרים קטנים לא עושים בו שימוש בדרך כלל מהסיבה הפשוטה, באתרים כאלו התנועה איטית ואין הרבה משמעות לשינויים שרואים פה ושם בזמן אמת. באתרים גדולים זהו כלי משמעותי, כלי שמאפשר לדעת מה קורה כאן ועכשיו באתר, באילו עמודים מאות ואלפי גולשים נמצאים כרגע ולאלו תכנים הם נחשפים. זהו כלי ראשון במעלה להבנת טרנדים ומגמות עכשוויות המאפשר ניתוח מידי של ביטויים ספציפיים שכדאי לחזק בשביל להגדיל עוד יותר את כמות הכניסות. לדוגמא, מנהל קידום של אתר חדשות שרואה בזמן אמת נושא מסויים בעמוד מסויים שיש בו התעניינות רבה, יוכל לחזק את העמוד הזה ולהגדיל את כמות הכניסות וזמן השהייה.

  2. זיהוי בעיות באזורים ספציפיים – אתר אינטרנט גדול מורכב מאזורים ספציפיים רבים, (חדשות, פורומים, דפי תוכן וכו') חובה לגלות בעיות מבעוד מועד, כשה"בעיה" העיקרית היא חוסר עניין של גוגל באזורים או בדפים הללו ואי הפניית גולשים אליהם. זיהוי בעיות באזורים ספציפיים מאפשר להסיר אותם במהירות בכדי לא לפגוע באתר כולו, לשפר אותם ולחזק אותם.

  3. כותרת ותיאור לכל עמוד – כן, גם אתר גדול דורש Title ו-Description לכל עמוד. זו אומנם עבודת נמלים אך היא חשובה מאין כמוה. קידום אתר גדול דורש מעבר תמידי על האלמנטים הללו כמו גם על הקוד בדפים החשובים. חובה לקיים ביקורת מדגמית על האלמנטים הללו וכך ניתן לאתר בעיות באזור מסויים באתר בו העבודה לא מתבצעת כמו שצריך על ידי מי שאחראי עליו.

  4. מחקר מילים – מחקר מילים באתר גדול משמעותי מאוד בשביל להבין להיכן להפנות את המשאבים. המחקר יתבצע על ידי Google Trends כמו גם על ידי כלי מילות המפתח של גוגל והוא חייב להיות מסודר על פי תחומים וקטגוריות שכל אחד מהם ירכז כמות עצומה של ביטויים. מחקר מילות מפתח באתר גדול הוא עבודה שלא נגמרת והוא משתנה בהתאם לטרנדים וצרכי הלקוחות.

  5. יצירת תוכן – יצירת התוכן באתרים גדולים היא כמובן אין סופית והיא מצריכה עבודה שדורשת את העלאת התכנים בצורה שוטפת. קביעת נושאי התוכן תהיה לאחר חשיבה מאומצת וראייה אסטרטגית כמו גם ביקור באתרי המתחרים והזנת התוכן חייבת להיות תוך מילוי משבצות ה-SEO השונות הכוללות תגיות, קישורים פנימיים ואחרים. מנהל קידום אתר חייב לבצע ביקורות מדגמיות כל הזמן, בכדי לוודא שאותן משבצות אכן מתמלאות על ידי מזיני התוכן באזורים השונים באתר.

  6. קישורים פנימיים חכמים – יצירת קישורים פנימיים מדפי תוכן היא לא עבודה של פעם אחת. על מנהל הקידום לוודא שהקישורים אכן מחזקים עמודים רלוונטיים אחרים וביטויים בעלי ערך ולעשות בהם שינויים בהתאם לצרכים.

  7. קישורים חיצוניים – שיתוף פעולה מצד גורמים חיצוניים לאתר יהיה קל יותר באתרים גדולים בכל הקשור לקישורים חיצוניים וחובה אף לנתח נתונים שמצביעים על קישורים אורגניים לעמודים מסויימים, מה שיכול לסייע בהבנת רמת העניין באותם עמודים ובאותם ביטויים.

הכול מתחיל בניהול סדרי עדיפויות

הכוונה ב"סדרי עדיפויות" באתר גדול היא קביעת התחומים והאזורים אשר דורשים עבודה יותר או פחות מאחרים. היכולת לראות בזמן אמת בעזרת כלי ה-Real Time  מאפשרת התמקדות טובה יותר ואיכותית יותר ומספקת גילוי של תחומים ואזורים שדורשים עבודה רבה יותר וחיזוק שלהם או הפוך. פועל יוצא מכך הוא הקצאת כוח אדם ומשאבים בין כל האזורים והתחומים הללו באתר.

לחשוב מחוץ לקופסא

תוכן באתר גדול יכול להיות לעוס ומשעמם אם לא מחדשים אותו ולא חושבים על דרכים יצירתיות להפוך אותו למעניין יותר. חשיבה מחוץ לקופסא על תכנים מסויימים והצגתם יכולה להשפיע באופן משמעותי על הציון שיקבלו אותם דפים ותכנים ספציפיים.

לסיכום, עבודה סיזיפית ובלתי נגמרת!

ניהול קידום של אתר גדול הוא עבודה סיזיפית ובלתי נגמרת. נדרשת הבנה של המגמות והטרנדים השונים, נדרש מעקב אחריהם ואחר הפופולאריות שלהם, מעקב אחר מתחרים ואחר התכנים שמתפרסמים ונדרשת הבנה של צרכי הגולשים, מה שלעיתים יכול לכלול גם בדיקה וגם בירור עם חלק מהם. נדרשת כניסה לפינות אפלות באתר והחייאה שלהם או הסרה שלהם בהתאם לפוטנציאל הקידומי. נדרש למצוא בעיות ולתקן אותן במהירות, וידוא יצירת אינטרקציה עם הגולשים והטמעת וידג'טים וחיבורים לרשתות החברתיות למיניהן.

ומי הוא מנהל טוב ומקצועי של קידום אתר גדול? מנהל טוב ומקצועי של קידום אתר גדול הוא קודם כל איש SEO עם הבנה ועם ראייה רחבה, אחד שיודע לאן להפנות משאבים ואיפה להוריד מהם. אך לפני הכול הוא צריך להיות אחד שיודע לנהל אנשים, יודע למקם כל אחד בתחום החזק שלו ולתת לו להתבטא שם. הוא צריך להיות אחד שמזהה בעיות בהתהוות בזמן אמת והוא צריך להיות אחד שיודע גם לחתוך כשצריך.

אם אתם מתעניינים בקידום אתר גדול, אנחנו בחברת WEBS יכולים לתת לכם את המענה הדרוש. שנים רבות של ניסיון בקידום אתרים בכל קנה מידה שהוא יחד עם אין ספור הצלחות הם ההוכחה שאנו הטובים ביותר ונשמח לספק גם לכם את שירותי הקידום שלנו.

פנו אלינו ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

אהבתם? שתפו

צור קשר
close slider

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם