המדריך לקידום אתר e-Commerce בגוגל - Webs פתרונות אינטרנט
Colorful Paper Bags

המדריך לקידום אתר e-Commerce בגוגל

אתר e-commerce הינו חנות וירטואלית המיועדת לשיווק מוצרים או שירותים של העסק. קידום אורגני לאתר חנות וירטואלית מציב אתגרים חדשים, בשונה מקידום של אתר אינפורמטיבי. על מנת לקדם אתר e-commerce יש צורך בידע ומומחיות כדי להגיע לתוצאות טובות בדירוג בגוגל.

תכנון והקמת אתר e-commerce

הקמת חנות וירטואלית יכולה להגדיל את כמות הלקוחות, לגרום לעלייה משמעותית בכמות הלידים והלקוחות הפוטנציאליים. כדי להקים חנות וירטואלית שתגרום לעלייה במכירות, יש צורך בתכנון מוקדם, הבנת צרכי הלקוח, פילוח קהל היעד, עיצוב החנות ברמה גבוהה ועוד. ברמת התכנון, כאשר מעוניינים לבנות חנות וירטואלית, יש לתכנן את האופי והסגנון של החנות.

יצירת דף אודות

בשלב הראשון יש להקים את דף אודות של החנות. אפשר לספר על הקמת העסק או על הסיפור האישי של בעל העסק, דף אודות יכול לתת מידע אינפורמטיבי על סוגי המוצרים שניתן לרכוש בחנות ומה מיוחד בהם. למשל אם המוצרים מיוצרים בעבודת יד, כדאי לציין את זה. מומלץ להוסיף תמונה של העסק ופרטי יצירת קשר. יש חשיבות רבה ליצירת דף אודות, מאחר שהוא מייצג את העסק ויוצר אצל הגולש תחושת אמינות, יש מי שעומד מאחורי הקלעים ואם תיווצר בעיה כלשהי, יש למי לפנות.

בחירת פלטפורמה

יש לבחור את הפלטפורמה המתאימה להקמת אתר e-commerce. כיום ישנם פלטפורמות רבות, כדאי למצוא את זו שתתאים ביותר לסגנון החנות, יש לבחור בתבנית שתייצג בצורה טובה את המוצרים, את הקטגוריות והדפים השונים באתר. כדאי לבחור פלטפורמה המאפשרת לאתר להיות נגיש עבור אנשים עם מוגבלויות.

עיצוב חנות וירטואלית

כאשר בוחרים את עיצוב החנות, מומלץ להתחשב בצבעי הלוגו או בצבעים המשקפים את העסק. יש להתאים את העיצוב של החנות בהתאם לקהל היעד. חשוב להשקיע בנראות של האתר, הוא צריך להיות מזמין, אסתטי ומושך לעין. במידה ומעוניינים ליצור תמונת רקע לצורך האתר, מומלץ להיעזר בשירותי סטודיו לעיצוב גרפי כדי לקבל תמונות איכותיות ומקצועיות, חשוב לדעת שתמונות לצורכי שיווק העסק הן השקעה לטווח ארוך ולא כדאי לוותר עליהן.

קטגוריות של מוצרים

יש לחלק את כל המוצרים לפי קטגוריות ותתי קטגוריות, כך שיהיה קל יותר להתמצא בין שלל המוצרים בחנות הווירטואלית. כאשר מזינים את המוצרים לחנות הווירטואלית, כדאי להכין מראש את שם המוצר, תיאור, מק"ט, מחיר וכל מידע נוסף שחשוב ללקוחות.

אפשרות נוספת שכדאי ליצור באתר היא הצעה לרכישת מוצרים נוספים בתחתית כל דף באתר. בדומה לאתר אמזון שמציע לגולשים מוצרים דומים או מוצרים מומלצים. כדאי לחשוב על אפשרויות נוספות לרכישה על ידי מבצעים, קופונים, הטבות, הנחת כרטיס מועדון ועוד.

תמונות

יש להוסיף תמונות לכל אחד מהמוצרים, כך הם יופיעו בדף הקטגוריה בצורה מסודרת. יש להוסיף תמונות של מוצרים המשקפים את המציאות, כדי ליצור תחושת אמון אצל הלקוחות. מומלץ לאפשר לגולשים להגדיל את התמונה של המוצר. מומלץ להעלות לאתר תמונות באיכות גבוהה.

מועדון לקוחות

מועדון לקוחות יכול לתרום לשיפור חווית הלקוח ולחזרה של לקוחות קיימים. כדאי ליצור באתר את האפשרות להצטרף למועדון לקוחות שמקנה הטבות, מבצעים והנחות. חשוב לדעת שמועדון לקוחות הוא כלי שיווקי המאפשר לבעל העסק לשמור על קשר עם הלקוחות ולספק להם הטבות שונות. רישום למועדון לקוחות מאפשר לבעל העסק ליצור רשימת דיוור שבאמצעותה ניתן לשלוח מידע ללקוחות על מבצעים והטבות, ניוזלטר שבועי, ברכות לימי הולדת ועוד.  

אפשרויות שיתוף

כדאי לאפשר ללקוחות לשתף מוצרים או דפים באתר החנות ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם, דיוור למייל ועוד. יש לאפשרות השיתוף ערך מוסף עבור שני הצדדים. הלקוח זוכה לשתף מוצר שנהנה ממנו וכך הוא מעביר את המידע לחברים או מכרים. כאשר משתפים דפים ברשתות חברתיות, האתר זוכה לחשיפה גדולה יותר של לקוחות פוטנציאליים. בנוסף דפים ששותפו ברשתות חברתיות זוכים לדירוג גבוה יותר בגוגל.

תגובות/חוות דעת

בנוסף לשיתוף ברשתות חברתיות מומלץ להוסיף לאתר מקום להשאיר חוות דעת של הגולשים. חוות דעת יכולה לתרום ללקוחות פוטנציאליים להכיר את המוצרים ולאפשר ללקוחות קיימים לתת המלצה על המוצרים. בנוסף לכך דירוג המוצרים על ידי הגולשים יכול לתרום לקידום האורגני של האתר.  

אפשרויות תשלום

לאחר שהלקוח בוחר את המוצרים שהוא מעוניין לרכוש ומעביר אותם לעגלת הקניות, עליו ללחוץ על כפתור מעבר לביצוע התשלום. את התשלום יש לאפשר ללקוח לעשות בשתי דרכים, אחת מהן היא תשלום בכרטיס אשראי בצורה ישירה או בדרך נוספת ומאובטחת על ידי שימוש ב-PayPal.

בדיקת אתרי מתחרים

מומלץ לבדוק אתרים של מתחרים, לראות כיצד הם עיצבו את החנות, כיצד הם ביצעו את פילוח קהל היעד, כיצד הקטגוריות מסודרות באתר. ככל שמקבלים יותר מידע, כך יהיה קל יותר לאפיין את החנות הווירטואלית ולבצע תכנון נכון של ההיררכיות באתר.

הוספת תגיות מטא

כדי לקדם את החנות הווירטואלית, יש צורך בהוספת תגיות מטא לדפים השונים באתר. תגיות מטא מתייחסות לתגית ה-Title וה-Description באתר, יש לוודא שהדפים מכילים כותרת H1. יש צורך להוסיף גם תגיות ALT לצורך תיאור תמונות המוצרים.

זמני טעינת האתר

חשוב לשים דגש על שיפור מהירות טעינה לאתר, יש לוודא שהאתר מותאם למובייל ושהוא רספונסיבי (מותאם לכמה סוגי מסכים כגון טלפונים סלולריים, טבלטים ועוד). מהירות איטית מידיי עלולה לגרום לנטישת האתר.

כתיבת תוכן איכותי

קיימת חשיבות רבה לקידום האתר על ידי כתיבת תוכן שיווקי איכותי. מומלץ לכתוב תיאור מוצר מפורט עד כמה שניתן, זה מהווה ערך מוסף עבור הלקוחות ותורם לקידום האתר.

סרטוני וידאו לקידום האתר

מומלץ ליצור סרטוני וידאו המציגים את אופן השימוש במוצרים, ניתן גם ליצור ערוץ יוטיוב עסקי ולהעלות אליו סרטוני הדרכה על המוצרים ולאחר מכן להטמיע את הסרטונים בחנות הווירטואלית, בנוסף לכך לקוחות יכולים לשתף את הסרטונים ברשתות חברתיות, להגיב עליהם ובכך לתרום לקידום האתר.

מעקב אחר תנועת הגולשים

מומלץ להירשם לכלים המאפשרים ניתוח ומעקב אחר תנועת הגולשים כגון Google Analytics המאפשר ניתוח נתונים וקבלת מידע על הגולשים באתר. ניתן לקבל מידע כגון כמה זמן שוהים הגולשים באתר, מהם הדפים הפופולריים ביותר באתר. כמו כן, ניתן להוציא דוחות על כניסות לאתר שבוצעו ממכשירים שונים ועוד.  

יחס המרה

ישנה חשיבות רבה למעקב אחר יחס המרה. הכוונה ליחס בין כלל הגולשים שביקרו באתר, לבין הגולשים שביקרו באתר וביצעו פעולה כלשהי שנחשבת לפעולה שהוגדרה מראש כפעולה אסטרטגית. פעולת המרה יכולה להיות רישום לטופס פרטי יצירת קשר (ליד), רכישת מוצר בחנות הווירטואלית, הוספת מוצרים לעגלת הקניות ועוד.

איך לקדם אתר e-commerce בגוגל?

להקמת חנות וירטואלית יש יתרונות רבים, היא חוסכת במקום, בעלויות, אין צורך לשכור חנות ולשלם הוצאות אחזקה, שכירות, ארנונה וכדומה. ניהול חנות וירטואלית הוא קל ופשוט, אינו מצריך העסקת עובדים ותשלומי שכר. בנוסף לכך, חנות וירטואלית מאפשרת ללקוחות לרכוש מוצרים בכל שעה ביום ללא מגבלה, באמצעותה ניתן ליצור חווית משתמש טובה, אפשרויות שיתוף של הלקוחות והגדלת המכירות והרווחים של העסק בקלות רבה.   

כדי לקדם את החנות הווירטואלית בגוגל יש לבצע כמה פעולות המצריכות ידע מקצועי בתחום ה-SEO. מומלץ להיעזר בשירותי חברה לקידום אתרים על מנת לקדם את האתר בצורה אורגנית, קיימת אפשרות גם לקידום ממומן (Pay Per Click).

אולי תתעניין גם ב:

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

קבלו ייעוץ מקצועי חינם

השאירו את הפרטים שלכם ומומחה מטעמנו ייצור עמכם קשר ללא עלות

וובס פתרונות אינטרנט

כתובת: דרך בר יהודה 52, נשר​

אספרסו: בימים א' עד ה

שירות לקוחות- 9:00-17:00

תמיכה טכנית- 9:00-17:00