bigstock--193280206

האתר שלך לא מתקדם? 5 דרכים לשיפור דירוג האתר בגוגל​

האתר שלך לא מתקדם? 5 דרכים לשיפור דירוג האתר בגוגל​

הקמת אתר אינטרנט כרוכה בלא מעט כאב ראש ולא מעט הוצאות. בין אם בנית את האתר שלך בעצמך בכל פלטפורמה שהיא ובין אם נתת לחברת בניית אתרים לעשות את העבודה עבורך, זהו פרוייקט מורכב, פרוייקט שצריך לעשות ברצינות ולהתחשב בלא מעט דברים.

אז יש לך כבר אתר באוויר והזנת את האתר בתוכן רלוונטי ועכשיו כל מה שנותר הוא לקבל שטף של פניות מלקוחות שמשתוקקים לקנות את המוצר או השירות שלך. אבל מה לעשות, זה לא ממש קורה וכשאתה נכנס לגוגל ומקליד ביטויי מפתח רלוונטיים, אתה מגלה שאתה אי שם בעמודים האחוריים בגוגל אם בכלל.

אתר אינטרנט מעוצב ומרשים ככל שיהיה, אם הוא לא יביא תנועה כל הזמן ולא יביא פרנסה לבעליו, הוא יהיה עוד אתר שעומד שומם בין מילונים אחרים כמוהו. אם האתר שלך לא מתקדם בתוצאות החיפוש האורגניות ואתה מתוסכל, הנה 5 דרכים שיסייעו לך לשפר את המיקומים בתוצאות החיפוש ולהעלות את הדירוג שלהם:

1. כתיבת והזנת תוכן באופן קבוע…

בנית את האתר והזנת תוכן לכמה עמודים שכבר קיימים. עכשיו אתה בטוח שיהיו אין סוף כניסות לעמודים הללו, זה ממש לא עובד כך. חלק מקידום אתר אינטרנט ושיפור הדירוג שלו בגוגל , מתבצע על ידי כתיבת תכנים חדשים לאתר כל הזמן. אתר אינטרנט שמוזן בתכנים באופן קבוע קודם כל מסמן לגוגל שמדובר על אתר מקצועי בתחום הספציפי שלו, מקצועי עד כדי כך שהוא יוצר ומשתף את הגולשים כל הזמן בתכנים. גוגל סורק את התכנים הללו ומגלה מהר מאוד את תדירות ההזנה הקבועה. בנוסף, אתר שמוזן בתוכן חדש באופן קבוע הוא אתר שיש בו אין סוף ביטויי מפתח שמהווים שערי כניסה נוספים לאתר.

2. שימוש ברשתות חברתיות

הרשתות החברתיות היום ובראשן פייסבוק, נהנות ממיליוני מבקרים מידי יום ביומו, מבקרים שרבים מהם אף נכנסים לרשתות הללו כמה פעמים ביום. בנוגע לקידום האתר הרשתות החברתיות הן קודם כל נועדו להגביר את החשיפה לתוכן כזה או אחר, חשיפה שיכולה להגדיל את כמות הכניסות.

גוגל עוקב אחר כמות הכניסות לאותו קישור שמפורסם ברשת החברתית ומודד את זמן השהייה. במידה והרשתות החברתיות מקשרות לתוכן רלוונטי ומעניין, כל כניסה דרך קישור כזה תחזק את הקידום של עמוד היעד.

3. אופטימיזציה לעמודים באתר

וזהו, האתר מושלם. צריך לתחזק אותו עוד ועוד ולשפר כל עמוד ועמוד. אופטימזציה נכונה יכולה לעשות פלאים בקידום האתר. אופטימיזציה כוללת לא מעט פעולות וביניהן – וידוא שכל כותרות העמודים כוללות את ביטוי המפתח, יצירת תגית תיאור איכותית כזו שמשכנעת את הגולש להיכנס לעמוד.

תגית התיאור – meta description היא תיאור קצר של מה הגולש עומד לפגוש, מדובר על התוכן שמופיע מתחת לקישור לאתר בתוצאות החיפוש. במידה ולא מזינים את תגית התיאור במערכת ניהול האתר, גוגל בוחר בעצמו מה להציג לגולש, בדיקת איכות התוכן ושילוב של ביטויי מפתח בו בצורה מתונה ולא ספאמית (לא יותר מ-2-3% מהתוכן), וידוא ייחודיות של עמודים לביטויים או במילים אחרות – כל ביטוי מקבל עמוד אחד ולא יותר בכדי שלא ייווצר מצב של תחרות בין העמודים.

יש חשיבות להוספת תגיות ALT לתמונות שמסייעת ל"גוגל תמונות" לדרג אותן בתוצאות וכמובן מעקב מתמיד עם כלי הניתוח השונים כמו אנליטיקס ואחרים.

4. הפיכת האתר לרספונסיבי

בעידן שלנו כולנו עם סמרטפונים וכולנו גולשים בהם לא מעט שעות בכל יום. מחקרים מגלים שהיום כבר מעל ל-50% מהגלישה ברשת מתבצעת דרך מכשירים ניידים, מה שמחייב כל בעל אתר אינטרנט לדאוג שהוא יהיה רספונסיבי.

רספונסיבי – תגובתי, זה אתר שיודע להתאים את עצמו לרזולוציות שונות של מסכים, מסכים כמו אייפונים, מכשירי אנדרואיד, טאבלטים ואחרים. לחוויית הגלישה יש משמעות רבה בקידום האתר וגולש שיכנס לאתר לא רספונסיבי דרך הנייד לא יחווה את החוויה הרצויה מה שיגרום לו לעזוב במהירות את האתר, עוזבים רבים כאלו יורידו את האתר בתוצאות החיפוש.

באפריל 2016 הודיעה גוגל באופן רשמי (בפעם השנייה בתוך שנה) שאתרים שאינם מותאמים למובייל ייפגעו קשות בתוצאות החיפוש. הפיכת האתר למותאם למובייל היא חובה כיום, גם אם היא דורשת הקמת אתר חדש עם כל ההוצאות וההשלכות הנלוות לכך, זה יהיה הדבר הנכון.

אם נעצור רגע ונחשוב כמה אנו עושים שימוש במכשירים הניידים לחיפוש מוצרים או שירותים שונים, נבין מהר מאוד שאין הבדל בינינו לבין הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.

5. שיפור מהירות

שיפור מהירות האתר עובדת בשני כיוונים. מצד אחד חווית הגלישה ומצד שני גוגל והם כמובן כרוכים זה בזה. גולשים שנכנסים לאתר אינטרנט שנטען באיטיות יעזבו אותו מהר מאוד וזמן השהייה שלהם בו יהיה פחות מ-5 שניות, ברוב המקרים מה שנגרם כמובן מחוויית גלישה גרועה.

גוגל מהצד השני, לא אוהב אתרים איטיים שמספקים חווית גלישה גרועה והוא מוריד את האתרים הללו בתוצאות החיפוש. במקרים רבים אף מסיר אותם לגמרי אם מדובר על איטיות קיצונית של טעינת האתר. ככל שהאתר שלכם יישאר איטי כך גוגל לא יהיה סלחני איתו ובמקרים נדירים הוא אף מעניש אתרים שלמים על כמה עמודים בודדים איטיים. אז איך משפרים מהירות של אתר איטי? יש מספר פעולות שצריך לעשות וביניהן הקטנת משקל של תמונות, ניקוי הקוד ופעולות נוספות.

שיפור דירוג האתר הוא פרוייקט אין סופי…

אם חשבתם שביצוע אחת מהפעולות הללו או כולן ביחד יביא אתכם לתוצאות הרצויות וישאיר אתכם שם לתמיד- אתם טועים. גם אם הגעתם למקום הראשון בביטויים משמעותיים, אי תחזוקה של המיקום ובכלל זה של האתר והקידום שלו, יגרמו מהר מאוד לאתר לרדת חזרה בתוצאות החיפוש בביטוי. עבודת הקידום האורגני היא עבודה בלתי נגמרת, עבודה שכוללת פעילות on-site  ו-off-site וכוללת כתיבת תכנים חדשים, יצירת קישורים פנימיים, יצירת קישורים חיצוניים, תחזוקה טכנית ועוד.

 

אהבתם? שתפו

צור קשר
close slider

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם