bigstock--193280206

ביצוע אופטימיזציה לאתר ​

טיפים שיעזרו לך לבצע אופטימיזציה לאתר

חלק מפעילותה השוטפת של חברת קידום אתרים הוא אופטימיזציה לאתרי הלקוחות. זאת במטרה להתאים ולהנגיש אותם למנועי החיפוש (וכמובן למנוע של גוגל) תוך שיפור של חוויית המשתמש והגלישה. חשוב להבין כי ביצוע אופטימיזציה לאתר הינה מלאכה מורכבת שעבורה נעזרים במגוון כלים. בשורות הבאות תוכלו לקרוא על משמעותה וחשיבותה של אופטימיזציה, כיצד היא בכלל התחילה והכלים השונים הנדרשים ליישומה.

אז מה זה בכלל אופטימיזציה?

המונח אופטימיזציה מכונה בעגה המקצועית SEO, ראשי תיבות לביטוי Search Engine Optimization או בעברית אופטימיזציה למנועי חיפוש. הפירוש של מונח זה בשפה פשוטה הינו הנגשת אתר אינטרנט לדרישות מנועי חיפוש, באופן שיבינו את הנתונים והמידע שהוא מכיל בקלות ובמהירות, בלא שיתקלו בקשיים או טעויות.

ההנגשה תוביל בסיכומו של דבר את האתר למקומות כמה שיותר גבוהים בתוצאות החיפוש של הגולשים, בעת שהם מקלידים מילות מפתח רלוונטיות. למעשה, לא מדובר בפעולה אחת אלא בסוג של עבודת תחזוקה לצרכי קידום אורגני של אתרים, שיש לבצעה באופן שוטף. היא בוחנת ובודקת כל הזמן את תקינות והצלחת האתר ומשפרת את פעילותו בעזרת קשת רחבה של כלים.

הצורך בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש

בעת שאנו גולשים ברשת ורוצים למצוא מידע כלשהוא, אנו מקלידים בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר מילות חיפוש רלוונטיות. מנוע החיפוש בוחן את המילים האלו ומספק עבורן רשימה של תוצאות מתאימות. במרבית המקרים (יותר מ- 90%) הגולשים יבדקו את התוצאות המתקבלות בדף הראשון ואולי גם בשני. כפועל יוצא מכך, כל בעל אתר רוצה להופיע במקומות הראשונים בתוצאות ובכך להגדיל את רמת החשיפה ופרסום שלו ואת כמות הגולשים שנכנסים לאתר ומבצעים פעולות כמו הרשמה או רכישה. מציאות זו הובילה את מנועי החיפוש ליצור מערכות מתקדמות המבוססות על אלגוריתמים מורכבים, שמנסים לדרג את האתרים ברשת על פי קריטריונים שונים של איכות. האלגוריתמים מנסים לענות על צרכי ורצונות הגולשים באופן כמה שיותר מדויק ולמעשה גישה זו הובילה ליצירת תחום קידום האתרים, המיועד ליצור אתרים שעונים באופן כמה שיותר מדויק לדרישות מנועי החיפוש.

התפתחות הניהול של תוצאות החיפוש

בעבר הרחוק, כשהאינטרנט היה עוד פלטפורמה התחלתית ויחסית קטנה, נהגו להוסיף אתרים למנועי חיפוש בפעולות ידניות של רישום כתובת האתר. צוות מנוע החיפוש בדק את רישומי תגי המטא של עמודי האתר ועל פיהם קבע את מילות המפתח הרלוונטיות לתוצאות החיפוש. מנגד, מנהלי האתרים שהבינו את שיטת העבודה של מנועי החיפוש, ניסו להערים עליהם על ידי הוספת מידע ונתונים, לאו דווקא נכונים ואמינים, במטרה שיגיעו לאתר שלהם דרך מילות חיפוש פחות רלוונטיות. כפועל יוצא מכך, ובכדי לשמור על אמינות תוצאות החיפוש, החלו מנועי החיפוש לשכלל את דרכי בחינת איכותם וטיבם של אתרים באמצעות אלגוריתמים שכל הזמן משתכללים, ואשר נוסחתם הינה סודית ומוגנת תחת פטנט.

כל זאת, במטרה לשמר את אמינות תוצאות החיפוש ולמנוע ניסיונות מניפולציה, הערמה או זיוף של נתוני האתר. עם השנים ובמקביל להתפתחותם של מנועי החיפוש, השתכללו האמצעים לקידומם של אתרים בעזרת פעולות אופטימיזציה, שנועדו כאמור להתאים את האתרים כמה שיותר לדרישות של מנועי החיפוש.

פעולות אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש

ביצוע אופטימיזציה לאתר הפכה עם השנים להכרח עבור קידום במנועי החיפוש, כך שהאתרים יתאימו למגבלות, לדרישות ולשינויים שלהם. מנועי החיפוש מסייעים לכך על ידי מתן הנחיות והסברים שונים המתעדכנים כל הזמן בהתאם להתפתחויות ושינויים בגישות דירוג האתרים.

מדובר בקשת רחבה של פעולות המיועדות להתאים באופן הטוב והמדויק ביותר עבור מילות חיפוש מבוקשות וזאת לצד התאמה לתכונות גלישה שונות. הפעולות נועדו בין היתר למקד את המנוע בתכניו של כל עמוד באתר תוך התאמה למילות מפתח רלוונטיות. כמו כן, מנוע החיפוש בוחן את מידת הביקוש לכל עמוד באתר, משך שהייתם של גולשים בעמודי האתר וכן כמות, אמינות ואיכות הקישורים אל האתר וממנו ועוד.

אופטימיזציה מותאמת למשתמש

מלבד התאמה למנוע חיפוש, ביצוע אופטימיזציה לאתר מיועדת גם להתאים לצרכי וכוונת הגולשים, לפי מילות החיפוש שאותן הוא הקליד. במנוע החיפוש של גוגל מדובר לא רק על מילה בודדת, אלא גם על משפטים שלמים ואף באמצעות חיפוש קולי. לכן, בימינו קידום  אתרים דורש הבנה מעמיקה לגבי כוונתו של הגולש, המתחשבת במאפייני התנהגות של קהל יעד פוטנציאלי במהלך הזמנת או רכישת מוצרים.

לשם כך, יש ליצור למשתמש פרופיל מעמיק ומפורט המסייע בהבנת צרכיו וכוונותיו. הבנייה של פרופיל זה מתחילה בניסיון להבין מה באמת מחפש הגולש כשהוא מקליד מילות מפתח מסוימות. כך למשל, יש להבין אם המשתמש מחפש מידע או מעוניין לבצע רכישה. כמו כן, יש ליצור באתר תכנים שלא רק עונים לדרישות מנועי החיפוש אלא גם עונים לצרכי המשתמש ומעניקים לו ערך מוסף.

גישה זו תסייע לקידום האתר בטווח הארוך על ידי הגדלת התנועה לאתר, תעלה את משך שהיית הגולשים, תעודד אותם לבצע פעולות וכך גם תקדם את האתר במנועי החיפוש.

כלי אופטימיזציה שונים

כאמור, לצורך ביצוע אופטימיזציה לאתר אינטרנט נעזרים בכלים מגוונים הכוללים בין היתר:

  • מבנה האתר – למבנה האתר יש השפעה ישירה על מיקומו במנוע החיפוש וכן על חוויית המשתמש. חשוב ליצור אתר בעל מבנה הגיוני וברור הנשען על חקר שוק ומילות מפתח, המאורגן על פי קטגוריות ותתי קטגוריות עם דירוג של כל העמודים היוצרים היררכיה נכונה. כמו כן, אתר הבנוי נכון מאפשר להגיע לכל דף חשוב בכמה שפחות הקלקות, כאשר אתרים גדולים ומורכבים יכילו גם מפת אתר.
  • תכנים – יש ליצור אתר עם כמה שיותר תכנים איכותיים ומקוריים בעלי ערך מוסף, שלא הועתקו מאתרים אחרים, נטולי שגיאות תחביר וכתיב ושאינם חוזרים על עצמם בתוך האתר עצמו. התכנים מתייחסים למבנה של האתר וכוללים היררכיה של כותרות וחלוקה הגיונית ונכונה לפסקאות. כמו כן, חשוב שבעמודי האתר יוטמעו מילות מפתח באופן נכון שאינו מוגזם, ישולבו תמונות ואם אפשר גם סרטונים וייכללו נתוני מטא עדכניים.
  • כותרת ראשית – כתיבה נכונה של כותרות כוללת מילות מפתח מקודמות בעמוד הרלוונטי, המופיעות בעמוד האתר ובלשונית של הדפדפן המסומנת בתג H1 וב- TITLE.
  • קישורים – יש ליצור קישורים פנימיים וחיצוניים נכונים, אמינים והגיוניים הבנויים עם היררכיה נכונה. גישה זו תוביל לקידום נכון של עמודי האתר ותמנע קידום של דפים משניים על פני דפים ראשיים וחשובים.
  • תגיות – כוללות את תגיות המטא שהינם סימונים של HTML העוזרים למנוע החיפוש להבין את תחום פעולתו של האתר בכללותו ושל כל עמוד בפרט. הן כוללות תגית Keyword המרכזת את מילות המפתח בכל עמוד ותגית המכונה Description המתמצתת עם תיאור קצר את תכני העמוד. כמו כן, קיימות תגיות ALT המצורפות לתמונות ומתארות אותן בטקסט קצר. תגיות אלו מסייעות למנוע החיפוש הקורא רק טקסט, להבין את משמעותן ולקדמן.
  • מהירות גלישה – יש חשיבות רבה למהירות שבה נטענים עמודי האתר. עמודים שהעלאתם נמשכת יותר מארבע שניות מורידה את הדירוג במנוע החיפוש ומרתיעה גולשים. הסיבות למהירות גלישה איטית יכולות לנבוע בין היתר ממשקל רב מידי של תמונות או משימוש בשרת לא מספק.
  • אתר רספונסיבי מותאם לסמארטפון – פעולה שגם תמשוך יותר גולשים וגם תתרום לקידום האתר במנוע החיפוש של גוגל.
  • צור קשר – חשוב שפעולות של יצירת קשר תהיינה נגישות, פשוטות ומהירות ויאפשרו בלחיצת כפתור אחת לתקשר עם בעלי האתר בין אם במייל, טלפון או כל אמצעי אחר.
  • חוויית משתמש – יש לבנות ולעצב את האתר כך שיהיה נגיש ומזמין לגולשים עם מידה נכונה של תכנים רלוונטיים ובאופן המעודד שהייה וביצוע פעולות שונות באתר.

דגש על חקר מילות מפתח

אחד מכלי האופטימיזציה הבסיסיים והחשובים ביותר הינו בחירה נכונה של מילות המפתח. בחירה נכונה של מילות וביטויי מפתח תתרום לדירוגו של האתר במנוע החיפוש ובמשיכת תנועת גולשים רלוונטית ואיכותית. לשם כך יש צורך לחשוב על קהל היעד של האתר ולהבין אילו מילות מפתח הוא יעדיף לבחור בכדי להגיע לאתר שלכם.

גישה זו תוביל ליצירת רשימה ארוכה של מילות מפתח, אותה יש לצמצם ולמקד בעזרת אמצעים שונים כדוגמת הכלי של גוגל עבור מילות מפתח. כלי ידידותי זה מספק נתונים סטטיסטיים עבור מילות מפתח לרבות כמות חיפושים ומידת התחרות עבורן.

כמו כן, בימינו עקב עדכונים באלגוריתמים של גוגל קיימת אופציית קידום מעולה של ביטויים עם זנב ארוך, שהינם מספר נפרד של כמה מילות חיפוש היוצרות משפט שימושי בשפת היומיום. למשל, חברת קידום יכולה להשתמש באתר שלה בביטוי "איך לבצע אופטימיזציה לאתרים" ואילו באתר של משתלה אפשר להיעזר בביטוי "תכנון גינה חסכונית". השימוש בביטויים אלו נדרש להשתלב עם תכנים אינפורמטיביים איכותיים ורלוונטיים, ולכן חקר מילות מפתח איכותי מתחיל באיתור מילות מפתח בסיסיות ועובר לביטויים מתאימים.

חשיבות התוכן לאופטימיזציה

לצד מילות מפתח ניצבים גם התכנים עצמם כאמצעי חשוב ביותר לאופטימיזציה של אתרים.

כל אתר אינטרנט מכל שפה ועם כל סוג של שרת כולל דפדפנים בעלי קוד בסיסי של HTML.

חשוב לדעת כי סורקי האתרים של גוגל יודעים לקרוא רק תכני טקסט וכל דימוי שאינו טקסט כמו תמונות שאינו מתואר על ידי טקסט לא יפוענח על ידי גוגל. לכן, אופטימיזציה של אתר נשענת רבות על טקסטים בין אם ככותרות ראשיות ומשניות, תכנים אינפורמטיביים בעמודי האתר, כטקסט מצורף לתגיות ו/או כקישורים.

כמו כן, בכדי שטקסטים יועדפו על ידי מנוע החיפוש וגם על ידי הגולשים חשוב שהם יתאימו לנושאי העמודים, יהיו מקוריים ויירשמו בשפה נכונה באופן מאורגן עם פסקאות, בולטים, כותרות ותתי כותרות. מנגד, חשוב להימנע משגיאות כתיב, משילוב מאולץ של מילות מפתח, ולהיזהר מצפיפות גבוהה מידי של מילות מפתח העלולה להתפרש על ידי מנוע החיפוש כספאם.

אהבתם? שתפו

צור קשר
close slider

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם