איך לקדם סרטוני וידאו בתוצאות החיפוש בגוגל וב-YouTube? - Webs פתרונות אינטרנט
Youbube Search Engine

איך לקדם סרטוני וידאו בתוצאות החיפוש בגוגל וב-YouTube?

סרטוני וידאו הפכו לחלק משמעותי באינטרנט והם תופסים נתח נכבד בנתוני הגלישה של המשתמשים ברחבי העולם. קיימת עלייה מתמדת במגמת הצפייה בסרטוני וידאו מאז עלייתו לאוויר של אתר YouTube, המהווה את הפלטפורמה הגדולה ביותר בעולם לצפיית בסרטונים ברשת. YouTube נוסדה בשנת 2005 ונמצאת בבעלות של חברת Google החל משנת 2006 YouTube מאפשרת למשתמשים בה צפייה, העלאה ושיתוף של סרטוני וידאו, הוספת לייקים וכתיבת תגובות על סרטונים קיימים ולמשתמש רשום ניתנת האפשרות לערוך סרטונים.

חשוב לדעת שסרטוני וידאו מספקים חווית גלישה מהנה יותר, רובנו מעדיפים לצפות בסרטונים מאשר לקרוא הוראות הפעלה, יוטיוב נחשב למנוע החיפוש השני בגודלו הקיים ברשת ולכן הפקת סרטון היא כלי שיווקי עוצמתי המאפשר יותר חשיפה ותנועה לאתר. בסרטון וידאו ניתן להעביר את המסר השיווקי בצורה פשוטה וברורה. הסרטון מהווה יתרון משמעותי מול המתחרים ומספק לכם סמכות והשפעה חיובית על המוניטין באינטרנט.

קידום סרטונים ב-YouTube – הלכה למעשה

כיום הפקת סרטוני YouTube משמשת לצרכי שיווק וקידום בעקבות הגדלת תנועת הגולשים. היתרון הבולט של קידום אתרים באמצעות סרטונים ביוטיוב היא העלות הזולה של הפקת הסרטון .

כיום יותר מתמיד, קל מאד לצלם סרטון באמצעות הסמארטפון או בעזרת ערכת צילום ביתית. ניתן לייצר סרטון תדמית באורך של 30-40 שניות כדי למתג את עצמכם. על פי הערכות שונות בשנת 2020 סרטונים יהפכו להיות עיקר תנועת הגולשים באינטרנט עם נתח של 82 אחוזים מכלל התנועה ברשת.

הפקת סרטוני הדרכה

סרטוני הדרכה תפסו תאוצה משמעותית בשנים האחרונות, גולשים רבים משתמשים במדריכי How To כשהם צריכים הוראות הפעלה של מוצרים, קבלת חוות דעת, סיוע בהתקנת תוכנה ועוד. במידה ואתם מעוניינים לגרום לחשיפת האתר שלכם בפני לקוחות קיימים או בפני לקוחות פוטנציאליים, ניתן להפיק סרטון קצר שמציג את המוצר או השירות  וכך תוכלו להעניק ללקוחות ערך מוסף, רוב האנשים מעדיפים לצפות בסרטון קצר מאשר לקרוא הוראות הפעלה של מוצר מסוים.  

כיום ישנו מגוון רחב של סוגי סרטונים שאפשר ליצור, כגון סרטוני אנימציה, מלאי הומור, שילוב של דמויות משעשעות, ניתן לייצר סרטוני דו מימד או תלת מימד וסרטוני הסברה שבהם השחקנים הראשיים הם אתם וניתן אף לשלב את צוות העובדים. יש לזה ערך עבור הגולשים שלומדים להכיר אתכם, יצירת אפקט של אמינות ושקיפות כלפי הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים.

שיווק באמצעות סרטוני וידאו

אם אתם משווקים מוצרים, ספרו עליהם בסרטון, ניתן להעביר את המסר השיווקי בצורה טבעית, מבלי לנסות לשכנע או למכור, זה עלול לגרום לנטישת האתר. תוכלו לחסוך ללקוחות זמן בקריאה של הוראות הפעלה באמצעות הפקת סרטוני הדרכה על המוצרים, יש לכך שני יתרונות, הראשון, אתם נחשפים בפני קהל גדול יותר והשני יש כאן הזדמנות לשווק את העסק בצורה פשוטה וקלה.

פתיחת ערוץ יוטיוב עסקי

אחת הדרכים המומלצות לקידום העסק היא פתיחת ערוץ יוטיוב עסקי שבו ניתן להעלות סרטונים שבהם ניתנת חשיפה לשירותי העסק, סרטוני תדמית ועוד. ערוץ יוטיוב מתאים לעסקים קטנים וגם לחברות. חשוב לדעת שערוץ יוטיוב עסקי דורש תחזוקה שוטפת, הכוללת הפקת סרטונים וקידום שלהם בגוגל וביוטיוב, עליו נרחיב בהמשך. יש צורך לאפיין את ערוץ היוטיוב ולתכנן את אסטרטגיית התוכן של הערוץ, תוכן וכמות הסרטונים , תדירות הפקת הסרטונים וכדומה. ערוץ יוטיוב עסקי מצריך תכנון מוקדם של התקציב שרוצים להשקיע בהפקת הסרטונים.

הנעה לפעולה

מומלץ להניע לפעולה את הגולשים, כדאי להזמין את הגולשים להירשם לערוץ היוטיוב העסקי ( Subscribe) ולתת להם הטבה בתמורה לכך. מומלץ לכתוב שאלה מסוימת שהגולשים יוכלו לענות עליה, כל תגובה מוסיפה ניקוד בדירוג הסרטון.

כרטיסי סיומת (YouTube Cards)

ישנה אפשרות נוספת לאפשר לגולשים להגיע בקלות לסרטונים נוספים על ידי יצירה של כרטיסי סיומת, מדובר על סרטונים המוצגים לגולשים בסיום סרטון מסוים. חשוב לדעת שהעלאת סרטונים ליוטיוב באופן קבוע תסייע לקידום ערוץ היוטיוב העסקי.

אורך הסרטון

לאורך הסרטון יש השפעה על דירוגו בגוגל וביוטיוב. אם מכינים סרטון הדרכה על מוצרים או סרטון המציג את השירות , הוא צריך להיות באורך של 10 עד 14 דקות. סרטונים קצרים מידיי שאורכים כחמש דקות ומטה, נחשבים פחות איכותיים ולא ידורגו במיקום גבוה. לא מומלץ להאריך בהקדמה לסרטון כי הגולשים ידלגו על חלקים מסוימים ואחוזי הצפייה עלולים לרדת בצורה משמעותית, כתוצאה מכך הדירוג של הסרטון עלול להיפגע.  

יצירת סדרת סרטונים

קיימת אופציה ליצור סדרה של סרטונים ולאפשר לגולשים לצפות בהם ברצף, יש צורך לגרום לגוגל לקשר בין הסרטונים על ידי מחקר מקדים של מילות מפתח, ניתן להיעזר במגוון כלים ייעודיים, למשל ב-Google AdWords. מחקר מילות המפתח מסייע במציאת ביטויים שהגולשים מקלידים בשאילתת החיפוש בנושא מסוים. לאחר מכן יש לשלב את המילים בתוך 'הערות', הסבר כיצד ניתן לעשות זאת מופיע בקטגוריית "קישורים".

יכול לעניין אותך גם:

איך לקדם אתרים באמצעות תוכן שיווקי

8 טיפים לקידום אתרים באמצעות רשתות חברתיות

כיצד לבנות קישורים פנימיים באתר?

קידום הסרטון במנועי החיפוש

כדי לגרום למנועי החיפוש גוגל ו- YouTube למצוא את הסרטון בקלות, יש צורך לכתוב תוכן לשדות כותרת, תיאור ותגיות. באמצעותם ניתן לבצע אופטימיזציה לסרטון ולהגביר את החשיפה בפני קהל היעד של הקמפיין השיווקי.

כותרת (Title)

חשוב להכניס תוכן לשדות הכותרת והתיאור כדי שגוגל תוכל לסרוק את הסרטון ולהציג אותו בתוצאות האורגניות. בשלב הראשון צריך לנסח כותרת פשוטה שמציגה את נושא הסרטון, מומלץ להשתמש במילות מפתח רלוונטיות ובמספר מילים מצומצם, עד 9 מילים לכותרת. בתיאור הסרטון תוכלו להרחיב ולספק מידע מפורט יותר לגולשים. חשוב שהכותרת תהיה מושכת ומעניינת כדי שהגולש יקליק עליו.

תיאור (Descriptions)

בתיאור הסרטון מומלץ לשלב מילות מפתח המתארות אותו,כאן ניתנת ההזדמנות להכניס לינק לאתר, כך הגולשים מקבלים גישה ישירה לדף הבית ואת האפשרות להכיר את העסק ואת השירותים או המוצרים המוצעים. כדאי להכניס את כל מילות המפתח החשובות לתיאור הסרטון כבר בפסקה הראשונה.

תגיות (Tags)

מומלץ להוסיף תגיות המאפשרות לגולשים למצוא בקלות את הסרטון ביוטיוב או בגוגל, מדובר על תגיות Meta Data. כאשר כותבים את התגיות לסרטון, מומלץ להתמקד בכמה מילות מפתח רלוונטיות לנושא. הוספת תגיות תורמת לקידום האתר בגוגל ויוטיוב.

תמונה (Image)

מומלץ להכניס תמונה מקדימה לסרטונים, התמונה תופיע בעמוד הראשי של תוצאות החיפוש ביוטיוב או במנועי חיפוש לסרטונים.

תגובות (Comments)

תגובות יכולות לייצר יותר תנועה לסרטון שלכם, ככל שיהיו יותר תגובות, כך יוטיוב תדרג את הסרטון במקום גבוה יותר. ישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על דירוג הסרטון כגון כמות הלייקים שהוא קיבל, אחוזי נטישה במהלך הצפייה, האם בוצעו שיתופים של הסרטון באתרים וברשתות החברתיות כגון פייסבוק, גוגל פלוס, לינקדאין ועוד.

מספר צפיות (Views)

כנ"ל לגבי כמות הצפיות בסרטון. מומלץ לענות לתגובות הגולשים, התגובות מייצרות כוח קידום משמעותי. במידה וכמות הצפיות בסרטון הגיעה ל-ל-500 ומעלה, יש סיכוי גבוה יותר שהוא יופיע בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

דירוג (Rating)

ניתן לדרג סרטונים ביוטיוב על ידי הוספת כוכבים. דירוג הסרטון יכול להשפיע על המיקום שלו במנועי החיפוש.

קישורים (Links)

כיום ניתן למצוא סרטוני יוטיוב כבר בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל, גוגל מקדמת סרטונים ולכן הם נחשבים כלי שיווקי עוצמתי. הטמעה של הסרטון באתרים או ברשתות חברתיות תגרום לקידום הסרטון בגוגל, למשל פייסבוק נחשבת לרשת חברתית שבה הגולשים אוהבים לשתף ולהגיב על סרטונים. בנוסף מומלץ להוציא קישורים חיצוניים מהסרטון עצמו.  

ניתן להוסיף קישורים חיצוניים לסרטון ביוטיוב על ידי הוספת הערה (Annotation), תוכלו לבחור כמה זמן הקישור יופיע בסרטון, לאחר מכן בחרו שם לקישור, הכוונה לטקסט שיופיע בסרטון, את שם הקישור יש להכניס לתוך אזור הערה, לאחר מכן, מוסיפים את הקישור במקום המיועד לכך ולבחור באפשרות "אתר משויך".

כתוביות (subtitles)

מומלץ להוסיף כתוביות לסרטון היוטיוב , כך תגדילו את אחוזי הצפייה בסרטון, בנוסף לכך זה מאפשר לבעלי מוגבלויות לצפות בו ולספק לגולשים חווית צפייה טובה יותר. ניתן להוסיף כתוביות לסרטון בקלות רבה על ידי עורך הסרטונים של יוטיוב. יש לבחור באפשרות 'ערוך את הסרטון' ושם ניתן למצוא למעלה קטגוריית 'כתוביות'. הגדירו את שפת הסרטון ולאחר מכן יש לבחור באפשרות הוספת כתוביות חדשות. לאחר בחירת שפת הכתוביות בוחרים באפשרות 'צור כתוביות חדשות'. ניתן להזין את הכתוביות בהתאם לזמן מסוים בסרטון, באמצעות חלונית המאפשרת לארגן את הטקסט לפי הזמנים.  

שיתוף הסרטון (Sharing)

חשוב מאד לשתף את הסרטון לאחר שמעלים אותו לאוויר. ניתן להפיץ את הסרטון בדואר אלקטרוני, ברשתות החברתיות (בדף הפייסבוק העסקי), או בפלטפורמה אחרת לפי בחירה.

פייסבוק מסייעת בשיווק הסרטון ומאפשרת מעקב אחר כמות הצפיות בו. חשוב לדעת שניתן להעלות לפייסבוק סרטונים באורך של 20 דקות ולא יותר. מומלץ לפרסם את הסרטון גם בדף הלינקדאין העסקי, להוסיף את הקישור לסרטון ישירות מיוטיוב, מאחר שלינקדאין נותנת עדיפות נמוכה יותר לקישורים המגיעים מפייסבוק.

אפשרות נוספת היא כתבית פוסט בבלוג העסקי ולפרסם בו את הסרטון, מומלץ לבקש מאנשים העוסקים בתחום העסק להטמיע את הסרטון באתר שלהם, באותה הזדמנות אפשר לבקש מהם לתת לייק לסרטון ולהגיב עליו כדי לייצר יותר "באזז" סביבו. ככל שהסרטונים יופצו בכמה שיותר פלטפורמות, כך יש סיכוי לקבל יותר כניסות לאתר, יותר צפיות בסרטון ולזכות לחשיפה גבוהה יותר ללקוחות פוטנציאליים ולקידום אורגני של האתר.

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

קבלו ייעוץ מקצועי חינם

השאירו את הפרטים שלכם ומומחה מטעמנו ייצור עמכם קשר ללא עלות

וובס פתרונות אינטרנט

כתובת: דרך בר יהודה 52, נשר​

אספרסו: בימים א' עד ה

שירות לקוחות- 9:00-17:00

תמיכה טכנית- 9:00-17:00