איך בוחרים חברה לקידום אתרים? - Webs פתרונות אינטרנט
Confused Businessman

איך בוחרים חברה לקידום אתרים?

כאשר מעוניינים לשווק את העסק באינטרנט יש צורך בקידום אתרים. יש לפנות לחברה לקידום אתרים שתסייע בקידום האתר בדף תוצאות החיפוש בגוגל. חשוב לדעת שקידום אתרים חשוב להצלחת העסק. על מנת לשפר את מיקום האתר במנועי החיפוש, יש צורך בתחזוקה שוטפת, ביצוע מעקבים ואנליזות, הוספת תוכן וביצוע אופטימיזציה לדפים באתר. קידום אתרים הינו משימה הדורשת זמן, השקעה ומקצועיות. לבעלי עסקים אין את האפשרות לעשות זאת בעצמם, לכן הם פונים לחברת קידום אתרים שתעשה את העבודה עבורם. הנה כמה טיפים לבחירת חברה לקידום אתרים.

מה צריך לבדוק כאשר פונים לחברת קידום אתרים?

כדאי לבדוק אילו שירותים מספקת החברה ומה האפשרויות הקיימות לצורך שדרוג האתר והביצועים שלו. אם יש צורך בשינויים, מומלץ להציג אותם בפגישה עם מקדם האתרים. פגישת ייעוץ ראשונית נועדה להבין מה נדרש לעשות באתר כדי להגביר את התנועה אליו.

חשוב להציב מטרות ויעדים לחברת הקידום ולעשות תיאום ציפיות עבור שני הצדדים. אין טעם לצפות לקבל תוצאות שאינן ריאליות, כמו למשל להגיע למיקום הראשון בדף התוצאות, אף חברת קידום אתרים לא תוכל להבטיח זאת, אבל בהחלט יש מקום לדבר על תוצאות לטווח ארוך ולשיפור משמעותי במיקומים.

הבקרה השוטפת על התקדמות האתר במנועי החיפוש.   

נקודות חשובות לבחירת חברת קידום אתרים:

  • מומלץ להימנע  מחברות קידום שמבטיחות ללקוחות דירוג במקום הראשון בגוגל, מדובר בחברות לא אמינות, מאחר שאין אפשרות להבטיח שהאתר יגיע למקום הראשון.
  • כדאי לבקש המלצות מקולגות או מכרים ששוכרים את שירותיה של חברת קידום אתרים בה מעוניינים לבצע את הקידום. ניתן לברר דרכם מה היחס ללקוחות, רמת השירות, מחירים ועוד.  
  • כדאי לבדוק את הוותק והניסיון של עובדי החברה. כמה זמן היא פועלת בשוק, מה היקף השירותים שהיא מספקת ללקוחות, אלו שאלות שכדאי לשאול בפגישת ייעוץ על מנת לקבל רושם ראשוני על החברה.
  • מומלץ לבקש חוזה המפרט את כל השירותים שהלקוח זכאי לקבל, שקיפות היא עניין חשוב לא פחות, מסיבה זו כדאי לבקש את החוזה לפני שחותמים עליו כדי שהלקוח יוכל  לדעת בדיוק אילו שירותים הוא מקבל ומה העלות עבור כל שירות.
  • אין טעם לפנות לחברה המספקת את השירות הזול ביותר, מדובר על השקעה לטווח ארוך ולכן כדאי לבחור בחברה אמינה ומקצועית שתספק את השירות המקצועי ביותר.  
  • יש לבקש הצעת מחיר על מנת לבצע השוואת מחירים עם חברות מתחרות. כדאי לבקש המלצות מלקוחות קודמים או מקולגות ששכרו בעבר את שירותי החברה שמעוניינים לקדם בה את האתר. לאחר ביצוע הבדיקות וקבלת המלצה ממכרים, יהיה קל יותר להגיע להחלטה איזו חברה תתאים לקידום אתר העסק, השלב השני הוא חתימה על חוזה הכולל את כל השירותים שחברת הקידום מספקת ללקוח.

אילו שירותים מציעה חברה לקידום אתרים?

השירותים הניתנים ללקוחות משתנים מאחד לשני בהתאם לצרכי הלקוחות ובהתאם לעבודה הנדרשת. חברת הקידום בודקת מול הלקוח את כל המידע החשוב לקידום האתר כגון אופן ניהולו, סטטיסטיקה ותנועה לאתר על ידי כלים שונים כגון Google Analytics . לאחר מכן מבצעים ניתוח של כלל הנתונים, נפח החיפוש ואת יחס ההמרה הפוטנציאלי על מנת להבין כיצד מומלץ לבצע את אופן קידום האתר. במקרים מסוימים יהיה צורך בשדרוג האתר או בנייה של אתר חדש לחלוטין.

מחקר מילות מפתח

קידום אתרים מתחיל במחקר מקדים של מילות מפתח בנושא האתר. מילות מפתח הן למעשה מילים או ביטויים שהגולשים מקלידים לשורת החיפוש בגוגל בנושא מסוים. המטרה היא למצוא את הביטויים שיש להם כמה שיותר חיפושים בגוגל ולשלב אותן בתוכן האתר. חברות לקידום אתרים משתמשות בתוכנות ובכלים טכנולוגיים מתקדמים על מנת לבצע את מחקר מילות המפתח ואופטימיזציה לאתר.

בניית מערך קישורים איכותי

בניית מערך קישורים איכותי חשובה לקידום האתר. כאשר קישור מסוים מצביע על דף באתר הוא מהווה מעין המלצה עליו, לכן לקישורים יש כוח בקידום אתרים (Link Juice) לכן חשוב לעדכן קישורים פעילים ואיכותיים. קישור איכותי מספק ללקוח תוכן שמעניין אותו ומהווה עבורו ערך מוסף, מסיבה זו מומלץ לשלב גם קישורים פנימיים לדפים אחרים באתר בצורה טבעית, אלו יתרמו לקידום אורגני של האתר.

ניתוח האתר

השלב הבא הוא בדיקת האתר מבחינה טכנית הכוללת בדיקת ביצועים, מהירות טעינת האתר, התאמה למובייל, איתור שגיאות טכניות, סריקת האתר וניתוח חווית משתמש (User Experience)  שינויים נדרשים באתר כגון עדכון התפריטים וניווט לדפי האתר. במקרים מסוימים חברת הקידום תפתור בעיות טכניות ברמת קוד ותבצע התאמה לדפדפנים.

אופטימיזציית תוכן

ברמת התוכן מתבצעת בדיקת הוספת תכנים לאתר. הבדיקה נעשית לאחר מחקר מקדים של מילות מפתח. ככל שהאתר יכיל יותר תוכן איכותי, מעשיר ומנוסח היטב, הוא יקבל סמכות גבוהה יותר ויקודם במנועי החיפוש. לתוכן באתר יש חשיבות גבוהה בעיני הגולשים, במידה והם ייתקלו בתוכן שאינו מעניין או מסקרן אותם, הם עלולים לנטוש את האתר וזה עלול לפגוע בדירוג שלו, לכן מומלץ להכין אסטרטגיית תוכן ולהוסיף תכנים לאתר על בסיס קבוע.

אופטימיזציה לאתר ( עריכת תגיות מטא)

חברת הקידום מבצעת אופטימיזציה לאתר על סמך מחקר מילות המפתח שבוצע בשלבים הראשונים, האופטימיזציה מתבצעת על ידי עריכת תגיות המטא (Meta Tags) של דפי האתר וכוללת את הכותרת (Title) ואת תיאור האתר (Description). במידה ולא מעדכנים את התגיות הללו, אז גוגל בוחר להציג טקסט מסוים שיוצג לגולש, עדכון התגיות הללו מאפשר לגוגל לאנדקס את התוכן בתגיות, כך שהגולשים יוכלו להגיע לאתר בקלות רבה. בנוסף לכך, יש חשיבות בעדכון תגיות ALT לתמונות באתר כדי שגוגל יוכל לסרוק אותן.

שירות וליווי הלקוח בתהליך הקידום

לאחר ביצוע השלבים הראשונים, החברה מבצעת מעקב ופיקוח על אתר הלקוח, בדיקת מיקומי הביטויים באתר. החברה שולחת ללקוח דוחות אנליזה של קידום האתר. הדוחות מספקים ללקוח מידע ומאפשרים צפייה בשינויים שהתרחשו בתקופה האחרונה. ביצוע אופטימיזציה לאתר נעשה על ידי מומחה בתחום, מקדם אתרים הוא מי שלמד את המקצוע SEO (Search Engine Optimization) עליו להכיר טכניקות וכלים טכנולוגיים על מנת לבצע את קידום האתר באופן מקצועי, בנוסף לכך מקדם אתרים מבצע את הבקרה השוטפת על התקדמות האתר במנועי החיפוש.   

על מנת שקידום האתר יהיה אפקטיבי יש צורך בתחזוקה שוטפת של האתר, הוספת תוכן איכותי על בסיס קבוע, יצירת מערך קישורים סמכותיים בעיני גוגל , המכיל קישורים פנימיים וחיצוניים המובילים לאתרים מובילים ולתוכן איכותי, התאמת האתר למובייל, שיפור מהירות טעינה לאתר, תחזוקה טכנית ועוד.

יכול לעניין אותך גם:

8 טיפים לקידום אתרים באמצעות רשתות חברתיות

איך לקדם אתרים באמצעות תוכן שיווקי

7 דרכים שיעזרו לך בקידום אתר גדול

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

קבלו ייעוץ מקצועי חינם

השאירו את הפרטים שלכם ומומחה מטעמנו ייצור עמכם קשר ללא עלות

וובס פתרונות אינטרנט

כתובת: דרך בר יהודה 52, נשר​

אספרסו: בימים א' עד ה

שירות לקוחות- 9:00-17:00

תמיכה טכנית- 9:00-17:00